24.03.2015

PRZEPRAWOWE MISTRZOSTWA H6 PRZYWITAŁY WIOSNĘ

24.03.2015
 

Przeprawowe Mistrzostwa H6, które odbyły się w miniony weekend w Ogrodzieńcu gościły, jak zwykle, czołówkę polskiego off roadu. Po zimie były to pierwsze zawody przeprawowe, na które należało się stawić! I runda PMH6 była testem zarówno dla sprzętu, jak i załóg, które w ilości 47 stawiły się na starcie. Niestety do mety blisko 50 % załóg nie dojechało. Jednak powodem nie był większy poziom trudności, gdyż trasa przebiegała podobnie, jak w roku ubiegłym ale kluczową rolę odegrało przygotowanie sprzętu. Zawody dla większości załóg zakończyły się totalną demolką... Urwane mosty, przeguby, rozwalone skrzynie biegów, zalane silniki i takie tam „drobiazgi”…
 

Rywalizacja toczyła się w trzech klasach: No Limit, Advance i Challenge. Zawody były rozgrywane na kilkukilometrowej, wytaśmowanej pętli na której wytyczono odcinki specjalne o charakterze przeprawowym nadzorowane przez sędziów.  Zwycięzcami zostały załogi, które pokonały największą ilość okrążeń oraz zebrały najwięcej punktów w trakcie 6-godzinnego wyścigu podzielonego na dwa etapy. Dodajmy, że nowością podczas tej rundy były punkty ujemne za rezygnację z zaliczenia danego oesu.
 

Dla klasy No Limit przygotowano m.in Oes w postaci potężnych dziur z kamienistymi zboczami i trawersami, w których zawodnicy zaliczali wodno-błotne kąpiele, przy okazji robiąc rolki. Klasa Advance i Challenge miała do pokonania m.in. znane już wszystkim bagienko.
 

Prognozy pogody na szczęście się nie sprawdziły i pierwszy dzień wiosny był naprawdę słoneczny i ciepły, co na pewno dopingowało wszystkich do wzajemnej rywalizacji.
 

Załogi miały różną taktykę np. Piotr i Kuba Plackowski „pomału i do przodu byleby auta nie rozwalić” i ta teoria się sprawdziła, gdyż zajęli 2. miejsce w klasie Challenge. Tą samą ilość okrążeń zaliczyła załoga w składzie Marek Soboń i Jacek Kłosiński, którzy w efekcie wygrali, ponieważ zgarnęli więcej punktów. Trzecie miejsce natomiast zdobyli Łukasz Andzlik i Michał Chrzan.
 

Sporo emocji i rozczarowań miało miejsce w klasie No Limit. Największym przegranym była załoga Sławka i Kamila Kowalskich. Radość z wygranej nie trwała długo ponieważ nałożono na załogę karę za przekroczenie limitu czasu,  a to spowodowało spadek z pierwszego na trzecie miejsce.  Pierwsze miejsce w klasie zajęli więc Ignacy Lenkiewicz i Przemysław Biegański, drugie Mariusz Niemiec i Tomasz Janik, a na trzecim wylądowali „Kowale”.
 

Największym zaskoczeniem w klasie No Limit było wycofanie się na początku drugiego już etapu załogi Black Tanka w składzie Artur Owczarek i Roman Popławski. - „Trochę byliśmy nieprzygotowani do takiego ostrego wyzwania. Zima zrobiła swoje, ostatni raz startowaliśmy na Dzikowcu czyli w październiku. Od tego czasu w zasadzie auto stało, parę rzeczy zardzewiało, zacinał się gaz i musieliśmy bardzo szybko jechać. Ja ciągle się dziwię ile rzeczy może nie działać w aucie, a ono nadal jedzie ale niestety dzisiaj zepsuło się coś, co nigdy nie psuło się w tym aucie, czym wręcz się chwaliłem, że co jak co ale paski nigdy nie spadły. Dzisiaj niby na wcale nie trudnym terenie wlazła jakaś gałąź i zgięło obudowę pod silnikiem. W naszym samochodzie montaż paska jest dość skomplikowany,  a ponieważ czas jest ograniczony więc stwierdziliśmy, że przygotujemy się lepiej na następny raz… ale jazda mimo wszystko była świetna” – komentował Roman Popławski.
 

W klasie Advance największą liczbą punktów i okrążeń mogła pochwalić się załoga w składzie Tomasz Stokłosa i Karol Trzebny, która pokonała Michała Wojciechowskiego i Krzysztofa Pawlaka. Trzecie miejsce zajęli Łukasz Gembala i Tomasz Szarzec.
 

Podczas zawodów oprócz starych wyjadaczy mogliśmy kibicować również nowicjuszom w tej dyscyplinie. Załoga Mud Warriora, w składzie Darek Walczuch i Arek Hanys Boronowski, Mistrzowie Polski w trialu samochodowym w klasie czarnej, po raz pierwszy wystartowali w PMH6. Jak na debiut załogi i samochodu w ściganiu w terenie i wodno-błotnych przeprawach, to zajęcie szóstego miejsca na czternaście startujących w klasie Advance okazało się sukcesem. „Wrażenia bardzo pozytywne, sprzęt wytrzymał, ja wytrzymałem, co prawda nie nadaję się do tego typu rajdu ale zabawa była pierwsza klasa. Cieszę się, że wystartowaliśmy, a co najważniejsze ukończyliśmy zawody. A straty w sprzęcie? W zasadzie żadnych tylko cały czas mieliśmy pozdrowienia od pani Ewki czyli… panewki” – skomentował Darek Walczuch.
 

A tak organizator, Maciek Rachtan podsumował I rundę:

„Z punktu widzenia bazy bardzo fajnie, dużo załóg, jak zwykle zawitała do nas czołówka Polski. Świetna pogoda, atmosfera i masa kibiców. Cieszymy się że ta impreza idzie w dobrym kierunku. Zaskoczyło mnie natomiast to, że część sprzętu była nie do końca przygotowana. Część załóg mega przygotowanych, a część wyjęła sprzęt z garaży, przyjechali tutaj i momentalnie wyszło to na pierwszych okrążeniach. Wyszły wszystkie problemy, które mają w samochodach no ale teraz będzie tylko lepiej. Poprawią to i owo, no i dalej pojadą w sezon. Tak czy inaczej rozpoczęcie na wysokim poziomie!”  
 

W 2015 roku organizatorzy przewidzieli w sumie trzy edycje PMH6. Pierwsz już za nami, a kolejne odbędą się 4 lipca oraz 5 września.
 

I RUNDA PRZEPRAWOWYCH MISTRZOSTW H6 - ZWYCIĘZCY W KLASACH:

KLASA NO LIMIT:

  1. Ignacy Lenkiewicz, Przemysław Biegański 12 okrążeń, 564 pkt.
  2. Mariusz Niemiec, Tomasz Janik 9 okrążeń, 423 pkt.
  3. Sławek Kowalski, Kamil Kowalski 7 okrążeń, 329 pkt.
     

KLASA ADVANCE:

  1. Tomasz Stokłosa, Karol Trzebny 14 okrążeń, 533 pkt.
  2. Michał Wojciechowski, Krzysztof Pawlak 11 okrążeń, 492 pkt.
  3. Łukasz Gembala, Tomasz Szarzec 11 okrążeń, 442 pkt.
     

KLASA CHALLENGE:

  1. Marek Soboń, Jacek Kłosiński 14 okrążeń, 633 pkt.
  2. Piotr Plackowski, Kuba Plackowski 14 okrążeń, 608 pkt.
  3. Łukasz Andzlik, Michał Chrzan 12 okrążeń, 564 pkt.

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Więcej w Polityce Prywatności