13.03.2014
13 marca na torze F1 Karting w Warszawie odbyła się prezentacja najnowszego samochodu rajdowego zespołu RMF 4RACING Team. Prezentacja połączona została z zawodami kartingowymi RMF4rt Challenge o puchar RMF 4RACING Team.
Podczas wydarzenia zaprezentowana została nie tylko najnowsza rajdówka zespołu, ale także odświeżony design pozostałych samochodów. Rafał Płuciennik, lider i założyciel Teamu, przedstawił zarówno plany RMF4rt na najbliższy sezon, jak również nowych Partnerów zespołu: firmyGoodYear, BorgWarner i Auto Partner.
To ważna chwila dla naszego zespołu! Nowa rajdówka i nowi Partnerzy to dla nas ogromna motywacja i zastrzyk pozytywnej energii do osiągnięcia założonych celów. A te są ambitne.
Z nowym samochodem chcemy zdobyć mistrzostwo Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych w klasie TH. Z zespołem celujemy także w podium Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych – komentuje Rafał Płuciennik.Jesteśmy bardzo dobrze przygotowani na zbliżający się sezon dlatego wiem, że zdobycie pierwszego miejsca w Mistrzostwach Polski leży w zasięgu naszych możliwości.
Najnowszy samochód Teamu kształtem przypomina Nissana Patrola, ma ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 4,5 litra, mocy 286 koni mechanicznych i 450 niutonometrów momentu obrotowego. Mosty napędowe pochodzą z Patrola.
To jedne z najmocniejszych mostów na rynku. W samochodach terenowych najważniejsze jest jednak odpowiednie zawieszenie. Nowa rajdówka zawieszona jest na ośmiu amortyzatorach o średnicy ok. 8 cm i skoku 35 cm. Na samochód dostaliśmy paszport wydawany przez Polski Związek Motorowy, uprawniający do startu w imprezach motoryzacyjnych będących pod patronatem Międzynarodowej Federacji Sportów Motorowych – mówi Aleksander „Fazi” Szandrowski, kierowca RMF 4RACING i budowniczy nowego pojazdu zespołu.
Na uroczystą prezentację nie mógł przybyć Maciej „Albin” Albinowski, który w tym dniu przebywał już w słonecznej Italii by dokładnie 14 marca wystartować w Italian Baja – pierwszym rajdzie z cyklu Mistrzostw Europy w Rajdach Baja.Albinowski jest jedynym zawodnikiem RMF 4RACING Team, który startuje na quadzie.
Zawodnicy podczas prezentacji przedstawili plan swoich startów w sezonie 2014 i zapowiedzieli ambitną i bezkompromisową walkę o mistrzostwa w swoich kategoriach.
Wszyscy bardzo mocno dopingujemy Maćka w jego staraniach o podium Mistrzostw Europy w Rajdach Baja. Jednocześnie cały zespół tutaj, na miejscu będzie również bardzo intensywnie i zacięcie walczył o mistrzostwa – takie są nasze cele i ambicje, które będziemy z zaangażowaniem realizować – dodaje Aleksandra Kujawa, pilot i jedna z dwóch kobiet w zespole RMF 4RACING Team.
INFORMACJA O ZESPOLE I PLANACH RAJDOWYCH NA SEZON 2014
Zespół RMF 4RACING Team jest następcą RMF Caroline Team, w którym swoją przygodę z off-roadem rozpoczynał Adam Małysz. Team tworzą doświadczeni i wielokrotnie nagradzani zawodnicy: Rafał Płuciennik, Aleksander „Fazi” Szandrowski, Andrzej Derengowski, Piotr Zelt, Małgorzata Kosińska, Aleksandra Kujawa, Krzysztof Biegun i Maciej Albinowski. W samym tylko roku 2013 zawodnicy RMF 4RACING Team kilkakrotnie stawali na podium, udowadniając swoją determinację, ambicję i warsztat. Team wspierany jest między innymi przez RMF FM, Lenovo Polska, Mitko, Poltent czy też GoodYear.
Dla zespołu sezon rajdowy 2014 rozpoczyna się rajdem Baja Drawsko, który odbędzie się w dniach 4 - 6 kwietnia. Będzie to oficjalny debiut najnowszego samochodu Teamu na rajdowych trasach. Terminarz startów całego zespołu kształtuje się w następujący sposób:
Marzec:
Kwiecień:
Maj:
Czerwiec:
Lipiec:
Sierpień:
Wrzesień:
Październik:
DANE TECHNICZNE NOWEJ RAJDÓWKI KLASY TH RMF 4RACING Team:
Silnik:Infinity VH45DE 4,5l z zapłonem iskrowym i systemem zmiennych faz rozrządu V8 286 KM, 420 Nm
Skrzynia biegów: Nissan 5 biegów z 2 biegową skrzynią rozdzielczą, przełożenie reduktora 1,5:1
Mosty napędowe: Nissan patrol Y61 z mechanizmami różnicowymi o ograniczonym poślizgu LSD
i przełożeniem 4,625:1
Zawieszenie przód: wzdłużne wahacze z drążkiem panharda, amortyzatory 1x Fox 2,5" Coilover,
1x Fox 2,5" Bypass
Zawieszenie tył: wzdłużne wahacze z drążkami Watta, amortyzatory 1x Fox 2,5" Coilover,
1x Fox 2,5" Bypass
Układ kierowniczy: Nissan, wspomagany hydraulicznie, zakres obrotu kierownicy 1,6
Koła: stalowe felgi 8x16 et -35, opony GOODYEAR DURATRACK
Nadwozie: zmodyfikowane Nissana Patrola Y61 drzwi oraz pokrywa silnika wykonana z laminatu,
z zamontowaną klatką bezpieczeństwa
Zbiornik paliwa: ATL 170 litrów, fotele kubełkowe Mirco RS, 6 punktowe pasy SABELT
Wymiary: długość, szerokość, wysokość: 4190 x 1990 x 2050 mm, rozstaw osi 2560 mm
Więcej informacji o zespole na www.rmf4rt.pl oraz www.facebook.com/RMF4rt.