13.06.2014

WYSTARTOWAŁ DXRACER SUPER RALLY

13.06.2014
 

W pierwszy weekend czerwca na nowo otwartym torze off-roadowym w Niegowoniczkach, koło Łaz odbyła się eliminacja rozpoczynająca cykl zawodów  cross country, DXRACER SUPER RALLY. Organizatorem zawodów jest Cabała Rally Team, a adresowane są one zarówno do licencjonowanych zawodników, jak i do amatorów.
 

- Przez ostatni czas bardzo skupialiśmy się na trasie, gdyż opady deszczu rujnowały nam wszystko to, co zostało zaplanowane, pokrzyżowały nam totalnie plany. Przez ostanie dni brodziliśmy w trawach i błotach aby wytyczyć chociaż odrobinę czegoś suchego, aby była szansa, że się to nie rozjedzie, gdy wjadą tu samochody. Najgorzej było na odcinku leśnym, gdzie glina tak nasiąkła, iż niektórym załogom to się podobało, ale inni narzekali, że nie jest to cross country, a przeprawa. No ale na pogodę już nie mamy wpływu. Rajd taki jest, jaki jest. Czasem jest mokro, a czasem sucho… Ale warto jednak powiedzieć o właścicielu toru Józefie Cabale.Ile tutaj czasu, pieniędzy i pracy poświęcił aby można było stworzyć taki obiekt , choć jeszcze wiele pracy potrzeba będzie aby go ukończyć. Na razie jest to namiastka ale wiem, że planuje coś więcej. Stąd między innymi jest obecność tego rajdu, obecność nas aby promować to miejsce, jako  legalne do uprawiania off-roadu.
 

Rajd w zasadzie przebiegał spokojnie, poza dwoma incydentami. Nie obyło się jednak bez rolki i złamanej ręki. Natomiast jeden samochód miał zwarcie w instalacji ale został szybko ugaszony. Ogólnie bezpiecznie, gdyż warunki pozwalały na taką bezpieczną jazdę, to wszystko dzieje się na tym dolnym odcinku w zasięgu wzroku więc interwencja też jest łatwiejsza, gorzej na odcinku leśnym ale wiemy już jakie zmiany wprowadzić aby zawodnicy czuli się bardziej komfortowo, a przede wszystkim też my organizatorzy - powiedział Komandor Rajdu, Igor Kurkowski.
 

Organizatorzy przygotowali trzy  odcinki specjane. Pierwszy odcinek, płaski, dość szybki, gdzie zawodnicy osiągali prędkości w zasadzie maksymalne ale zarówno łagodny, gdzie nie było większego prawdopodobieństwa zrobienia rolki chyba, że popełniło się jakiś kardynalny błąd. Drugi odcinek leśny, który składał się z długiego dojazdu drogą szutrową, która niestety na skutek opadów deszczu była bardzo miękka więc nie dało się w pełni wykorzystać tej drogi żeby można było poślizgać się, jak na Rajdzie Polski ale to jest tylko kwestia czasu, jak zostanie odpowiednio utwardzona. Później  wjeżdżało się do lasu, gdzie królowała glina, a trasa generalnie zrobiła się ciężka przez wodę. Następnie wyjeżdżało się na łąki, gdzie były tzw. kaloryfery. Prędkości też były dość duże, było kilka miejsc z miększym gruntem gdzie trzeba było wyhamować ale wszystko przejezdne. I to był odcinek jeszcze w wersji skróconej, gdyż można go będzie wydłużyć do 15km. Więc przyszłościowo zapowiada się fajny teren. Również pierwszy odcinek był  krótki, dość szybki, czas przejazdu ok. 4 min. I też można go będzie wydłużyć o następne 2 km tylko warunek, że musi być sucho! Trzeci odcinek, na którym start był tylko w sobotę był odcinkiem typowo przeprawowym, taplanie się w błocie czyli to, to co tygryski lubią najbardziej.
 

Zdania zawodników podzielone. Większość z nich nastawiona była na typowe cross country, a ku zaskoczeniu wielu sporo było elementów typowo przeprawowych. Paradoksalnie do takich błotnistych warunków, przez dwa dni zawodów, z nieba lał się dosłownie żar, co na pewno nie ułatwiało ścigania.  Utopione motocykle, pozaklejane od błota chłodnice w quadach. Kilka przejazdów odwołanych ze względu na nieprzejezdną trasę. Koparki i spychacze uwijały się na okrągło aby zadowolić uczestników i stworzyć im, jak najlepsze warunki do ścigania. No ale taki jest off-road! Miejmy nadzieję, że do czasu kolejnych zawodów organizowanych w tym miejscu, tor będzie lepiej przygotowany pod kątem różnych anomalii  pogodowych. Jeszcze trochę ciężkiej i kosztownej pracy właścicieli i będzie to naprawdę super miejsce do legalnego ścigania!
 

Poniżej klasyfikacja oraz galeria zdjęć. Gratulujemy zwycięzcom!
 

 KLASYFIKACJA I RUNDY DXRACER SUPER RALLY:
 

Klasa moto

  1. Hubert Dzianok 73 KTM EXC 0:48:43
  2. Jakub Pietraszewicz 1 HUSABERG 550 0:50:45
  3. Filip Sibielak 3 KTM EXC 450 0:56:02
  4. Michał Starzyk 5 YAMAHA 250 1:00:18
  5. Mateusz Goc 2 HUSWARNA TE450 1:04:00
     

Klasa Quad 4x4

  1. Fabian Czapla 105 CAN -AM 1000XMR 0:49:11
  2. Grzegorz Bodziony 103 Can Am Renegade 0:50:17
  3. Piotr Wojciechowski 106 Can-am Renegade 0:54:33
  4. Tomasz Wyrwas 110 Yamaha Gryzuli 0:57:41
     

Klasa Quad 2x4

  1.  Mateusz Pala 104 Suzuki LTR 0:50:03
  2. Przemysław Wojtera 109 Yamaha YFZ 0:50:35
  3. Damian Bień 102 Suzuki LTR 0:51:09
  4. Daniel Kordaszewski 101 YAMAHA RAPTOR 0:56:04
  5. Bartłomiej Perdeus 107 Suzuki LTR 1:21:38
  6. Kornel Demaniuk 100 YAMAHA RAPTOR 660  1:48:50
  7. Tomasz Zimnol 112 1:53:49
  8. Marek Zimnol 111 1:57:42

 

Klasa UTV

Janusz Rusek Dawid Leśniak 108  Polaris RZR 800S 0:46:43

 

Klasa Super Sport - samochody modyfikowane do 150 KM

  1. Waldemar Kramarz Karol Haluch 207 Suzuki Vitara 0:45:30
  2. Wojciech Kucała Mateusz Kmiecik 228 Suzuki Vitara 0:47:35
  3. Dominik Nocoń Marek Gajewski 224 Nissan Patrol 0:47:37
  4. Ireneusz Sławiński Pawel Mroczka 205 Toyota Rav4 0:55:16
  5. Sebastian Smentek Paweł Modry 203 LAND ROVER ZMOTA 1:11:30
     

Klasa Super Sport - samochody modyfikowane pow. 150 KM

  1. Tomasz Wójcik Artur Janda 202 Mitsubishi Pajero 0:41:40
  2. Kazimierz Bzdyk Wojciech Topór 222 Jeep Wrangler 0:42:37
  3. Adam Jordan Łukasz Staszewski 213 NISSAN PATROL 0:45:43
  4. Wojciech Bodziony Piotr Kowal 214 Land Rover Tomcat 0:46:09
  5. Waldemar Wojnar Wojciech Krupa 225 SAM Kruper 0:48:53
  6. Mariusz Wiatr Artur Szczygieł 200 RANGE ROVER 1:06:13
  7. Dariusz Szodrowski Marek Pańczyk 223 Mercedes ML 320 1:28:15
  8. Szymon Stopka Janusz Baran 218 Nissan Patrol Zmota 1:30:07
  9. Tomasz Jachym Bartosz Ślęzak 209 Mitshubishi Pajero 1:37:59
  10. Robert Sukiennik Sebastian Sukiennik 227 Isuzu Trooper 1:57:26


 Klasa Sport - samochody seryjne do 150 KM

  1. Kamil Matyasik Paweł Markiewicz 206 suzuki vitara x90 0:46:25
  2. Arkadiusz Leśniak Rafał Leśniak 212 Mitsubishi Pajero 0:48:54
  3. Przemek Michalski Paweł Krzykawski 204 Suzuki Vitara 0:49:58
  4. Konrad Jarnecki Paweł Januszek 211 SUZUKI VITARA 0:50:41
  5. Bartosz Piekaj Wojciech Bielecki 217 Suzuki Jimny 0:53:18
  6. Zdzisław Krawczyk Damian Frąckowiak 201 Opel Frontera 1:22:51
  7. Kazimierz Sliwka Łukasz Sliwka 210 Lada Niva 2:02:29
  8. Damian Borkowski Wojciech Gajos 216 Suzuki Samurai 2:11:27


Klasa Sport - samochody seryjne pow. 150 KM

  1. Dariusz Golonka Paweł Domagała 208 JEEP WRANGLER 0:44:07
  2. Magdalena Gadaj Mietek Gadaj 221 Mitsubishi Pajero 0:48:59
  3. Robert Staniek Krzysztof Staniek 219 G JEEP JK G 1:04:49
  4. Bartosz Urbański Bartosz Sypniewski 220 Mitsubishi Pajero 2:04:09
  5. Józef Bodziony Mariusz Gwizdowski 215 Nissan Patrol Y 60 2:12:21

 

Klasa Extreme

  1. Zbigniew Mrowiec Sebastaian Pitrzyk 226 Suzuki Samurai 3:55:37
     

Klasa Samochodów Ciężarowych

  1. Andrzej Świgost Michał Wiśniewski 301  MERCEDES 0:51:48
  2. Marek Zając Michał Swędzioł 300 scania r 1:07:47

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Więcej w Polityce Prywatności