18.09.2013
Sezon Enduro zakończony. I jak teraz żyć Panowie i Panie? Ostatnie rundy Enduro w sezonie 2013 odbyły się w Białymstoku i zorganizowane zostały w dniach 13 i 14 września przez Zarząd Okręgowy PZM Białystok.
Niestety chyba nie takiej frekwencji spodziewali się organizatorzy. Na starcie stawiło się tylko trzydziestu ośmiu motocyklistów i dziesięciu quadowców.
Być może to kwestie polityczne albo po prostu pogoda zniechęciła część zawodników do startu w tych ostatnich rundach lub też odległość, jaką niektórzy z nich mieli do pokonania. Przypomnijmy, że to kolejne zawody w sezonie 2013, które odbyły się na północy kraju.
Zawody rozegrane zostały w formule Endurosprint, czyli w zasadzie bez dojazdówki. Jednak dojechanie do prób nastarczyło zawodnikom ogromnych problemów. W pierwszy dzień motocykle i quady dosłownie topiły się w głębokiej wodzie, a kąpieli błotnych zażywały podczas przejazdu przez pole. Dojazdówka powinna być trudna ale tak, aby można było ją pokonać samodzielnie. Tu jednak nie odbyło się bez wzajemnej pomocy zawodników. Kto nie miał szczęścia utknął w błocie po kolana nawet na godzinę lub dwie.
Próby enduro i cross zlokalizowane było obok siebie i liczyły po około 6 km każda. Próba cross, szybka i dynamiczna z licznymi ciasnymi zakrętami.Próba enduro podobna, kręta i trudna technicznie, a dodatkowo z przeszkodami terenowymi. Obydwie próby wymagały sporych umiejętności od zawodników zwłaszcza, że padający dzień wcześniej ulewny deszcz pokrzyżował niektórym riderom plany odnośnie ogumienia, miało przecież tylko przelotnie padać, a tu jak słyszeliśmy w wiadomościach telewizyjnych, Białystok był najbardziej mokrym miastem w całej Europie. Ale najważniejsze, że zawodnicy byli zadowoleni, gdyż próby były na tyle długie, że można było na nich poszaleć!
W pierwszy dzień zawodów Motocykliści startujący w Mistrzostwach Polski mieli do pokonania 8 pętli, quadowcy 6, natomiast Motocykliści z Pucharu Polski 6 pętli, a 5 pętli quadowcy. W drugi dzień zawodnicy w poszczególnych klasach jechali po jednej pętli mniej, niż w poprzedni dzień (6 pętli pokonali zawodnicy MP, 5 - PP, a ATV i Junior 50 – 4 pętle).
Organizatorów należy pochwalić za dobre przygotowanie i otaśmowanie prób. A na każdym kroku na trasie widoczne były osoby z obsługi. Zawody zabezpieczone prawidłowo pod względem medycznym zarówno w postaci karetek, jak i helikoptera.
Niestety organizator nie popisał się w przygotowaniu godziwych warunków w bazie zawodów. Zawodnicy dostali do swojej dyspozycji podmokły, błotnisty teren z trzema toj tojami bez dostępu do prądu i bieżącej wody, znajdujący się przy Aeroklubie Białostockim, który wyglądem przypominał złomowisko. Drodzy organizatorzy może opłacałoby się bardziej postarać! Te czasy, że i tak do nas przyjadą chyba już minęły?
Ale jedno jest pewne, że znakomicie, jak zawsze zresztą, wywiązał się ze swoich obowiązków (a może to pasja?) Andrzej Rencz – zawodowy spiker wszystkich zawodów PZM-tu, bez którego zawody Enduro nie mogłyby się odbyć! Swoją wiedzą i humorem dodawał animuszu zawodnikom i podkręcał atmosferę rywalizacji. Panie Andrzeju, to cała przyjemność Pana słychać!
A jak radzili sobie zawodnicy? Rywalizacja była ostra, zwłaszcza w tych klasach, gdzie wszystko jeszcze mogło się zmienić. I tak też było w Klasie Quad Open w MP. Pierwsze miejsce po dwóch dniach zawodów zajął Damian Rajczyk, na drugiej pozycji uplasował się Piotr Wasik, a trzeci był Paweł Romaniak. W Klasyfikacji sezonowej wygrał zatem Rajczyk ale walka rozegrała się pomiędzy kolejnymi zawodnikami. Jednym punktem zdobył drugie miejsce w klasyfikacji sezonu Wasik, a trzecie przypadło Pawłowi Romaniakowi.
W klasie E2/E3 zawody tym razem wygrał w znakomitym stylu Sebastian Krywult. Na drugim miejscu uplasował się Sylwester Jędrzejczyk, a trzeci był Marcin Małek. Paweł Szymkowski nie musiał już startować podczas drugiego dnia zawodów. Tytuł Mistrza Polski w Generalnej Klasyfikacji sezonu oraz w Klasyfikacji Sezonu Klasy E2/E3 miał już w kieszeni. Poza tym nasz Mistrz zbiera siły na zbliżającą się wielkimi krokami sześciodniówkę czyli Mistrzostwa Świata Zespołów Narodowych w Rajdach Enduro, które odbędą się 30.09.-05.10 na Sardynii. Oczywiście trzymamy kciuki za naszą reprezentację!
Nie obyło się niestety bez upadków i kontuzji. M.in. Marcin Frycz po upadku doznał kontuzji obojczyka i nie ukończył drugiego dnia zawodów, Jakub Kucharski również zaliczył upadek ale ukończtł zawody na pierwszej pozycji w Juniorach. Awaria skrzyni biegów pokrzyżowała plany Macieja Giemzy na zajęcie drugiego miejsca w generalce sezonu. Walka o drugie miejsce rozegrałaby się wówczas pomiędzy Krywultem, a Giemzą. Zdołał jednak utrzymać pierwsze miejsce w Klasie E1 za cały sezon.
W Klasie E1 sukcesem może poszczycić się Rafał Bracik, który w zawodach zajął pierwsze miejsce, na drugim był Maciej Łoboz, a trzeci Paweł Cedro. Lider Maciej Giemza w klasyfikacji zawodów znalazł się dopiero na piątej pozycji.
W Klasie Weteran zwyciężył Wojciech Rencz, który zdobył również tytuł Mistrza Polski w swojej Klasie. Drugi był Grzegorz Chorodyński i trzeci Danielus Zostautas.
W Klasie Junior 50 zwyciężył Kacper Zięba, 2. Kamil Skowron, a 3. Paweł Kałanczynski. W tej samej kolejności panowie stanęli na podium Klasyfikacji sezonowej.
W Klasie Junior wystartowało tylko dwóch zawodników, którzy uzyskali tą samą liczbę punktów. Ale pierwsze miejsce zajął Jakub Kucharski, a drugi był Damian Magierowski. W Klasyfikacji za cały sezon zwyciężył nieobecny Krzysztof Łabuda z CKM Cieszyn, a Kucharski i Magierowski uplasowali się na kolejnych pozycjach.
W Pucharze Polski w Klasie Quad Open zasłużone zwycięstwo przypadło Bartłomiejowi Perdeus z ATV Bielsko –Biała, na drugim miejscu znalazł się Rafał Kozioł, a trzecią pozycję wywalczył Arkadiusz Boronowski z CKM Cieszyn. Puchary za cały sezon Enduro 2013 Panowie odebrali w tej samej kolejności. Gratulujemy!
W Klasie Weteran zawody wygrał Leszek Węgrzynowski, który zajął również pierwsze miejsce na podium za cały sezon. Drugi był Bartosz Jaskólski, trzeci Piotr Kwiasowski. Kwiasowski zajął również drugą lokatę w klasyfikacji sezonowej, a trzeci był Andrzej Goleń.
Klasa E1 to zwycięstwo Tomasza Walendowicza, drugie miejsce zajął Błażej Niedźwiedź, trzecie Rafał Maciążek. W Klasyfikacji Sezonu pierwsze miejsce wywalczył Błażej Niedźwiedź z CKM Cieszyn, drugie Łukasz Suchorowski, a trzecie Tomasz Walendowicz.
Klasa E2/E3 to zwycięstwo dwóch Dominików. Pierwszą pozycję wywalczył Dominik Asłan, a drugą Dominik Drąg, trzeci natomiast był Leszek Gałązka. W klasyfikacji sezonowej zwycięstwo odniósł Dominik Asłan, drugie miejsce zajął Mariusz Zimnoch, a trzecie zasłużenie przypadło Dominikowi Drąg.
W Klasie Junior 50 wystartował jeden tylko zawodnik Patryk Rybałtowski i zajął oczywiście pierwsze miejsce na podium. W klasyfikacji sezonowej Aleksander Bracik uplasował się na pierwszej pozycji, Michał Cedro na drugiej, a Patryk Rybałtowski zajął trzecią pozycję.
Warto wspomnieć także o Klasyfikacji Klubowej, w której Mistrzem Polski został CKM z 1456 pkt., drugie miejsce przypadło KTM Novi Kielce 1048.5, a trzecie wywalczył Jarper X Racing Team z 939 pkt. Brawo!
Gratulujemy wszystkim zawodnikom! To był naprawdę intensywny sezon, a Wy spisaliście się na medal! Jednocześnie mamy nadzieję, że już zaczynacie się przygotowywać do sezonu 2014? Powodzenia!
KLASYFIKACJA SEZONU PO SZEŚCIU RUNDACH:
MP QUAD OPEN:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub / Sponsor |
Suma pkt. |
||||||||||||
1 |
469 |
MK Oborniki ASP Group Distributing s.r.o. |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
0 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
||
2 |
96 |
CKM Cieszyn |
10 |
17 |
17 |
0 |
17 |
17 |
0 |
WK |
15 |
17 |
17 |
17 |
||
3 |
68 |
CKM Cieszyn |
15 |
11 |
11 |
17 |
9 |
0 |
20 |
15 |
17 |
11 |
11 |
15 |
MP E2/E3:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub / Sponsor |
Suma pkt. |
||||||||||||
1 |
41 |
CKM Cieszyn |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
7 |
20 |
20 |
20 |
NS |
||
2 |
99 |
BKM Bielsko Biała |
17 |
17 |
17 |
17 |
17 |
17 |
17 |
20 |
17 |
17 |
15 |
20 |
||
3 |
323 |
KKM Kwidzyn |
13 |
13 |
13 |
13 |
15 |
15 |
13 |
15 |
13 |
15 |
13 |
17 |
MP GENERALNA KLASYFIKACJA:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub / Sponsor |
Suma pkt. |
||||||||||||
1 |
41 |
CKM Cieszyn |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
0 |
20 |
20 |
20 |
NS |
||
2 |
99 |
BKM Bielsko Biała |
15 |
15 |
15 |
13 |
17 |
13 |
17 |
20 |
17 |
17 |
13 |
20 |
||
3 |
101 |
KTM Novi Kielce |
17 |
17 |
17 |
17 |
13 |
17 |
15 |
15 |
15 |
15 |
15 |
0 |
||
4 |
6 |
KTM Novi Kielce |
10 |
8 |
13 |
11 |
11 |
10 |
13 |
11 |
13 |
9 |
8 |
13 |
||
5 |
323 |
KKM Kwidzyn |
11 |
10 |
8 |
7 |
10 |
11 |
10 |
9 |
6 |
11 |
10 |
17 |
||
6 |
10 |
HAWI Opole |
13 |
11 |
10 |
9 |
0 |
7 |
11 |
0 |
10 |
10 |
9 |
15 |
||
7 |
73 |
CKM Cieszyn |
0 |
9 |
11 |
15 |
7 |
9 |
8 |
13 |
11 |
13 |
||||
8 |
111 |
JARPER X Racing Team |
6 |
4 |
6 |
5 |
9 |
5 |
9 |
10 |
8 |
3 |
6 |
9 |
||
9 |
23 |
CKM Cieszyn |
9 |
13 |
9 |
6 |
8 |
8 |
7 |
7 |
3 |
6 |
||||
10 |
777 |
HAWI Opole |
8 |
7 |
7 |
10 |
NS |
NS |
0 |
6 |
9 |
8 |
11 |
10 |
MP KLASA WETERAN:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub / Sponsor |
Suma pkt. |
||||||||||||
1 |
111 |
JARPER X Racing Team |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
||
2 |
46 |
JARPER X Racing Team |
17 |
17 |
17 |
17 |
17 |
17 |
17 |
17 |
17 |
17 |
11 |
NS |
||
3 |
70 |
ET Kielce |
13 |
15 |
13 |
13 |
13 |
13 |
13 |
13 |
13 |
NS |
17 |
15 |
MP KLASA E1:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub / Sponsor |
Suma pkt. |
||||||||||||
1 |
101 |
KTM Novi Kielce |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
0 |
||
2 |
6 |
KTM Novi Kielce |
17 |
15 |
17 |
17 |
17 |
17 |
17 |
17 |
17 |
17 |
17 |
20 |
||
3 |
23 |
CKM Cieszyn |
15 |
17 |
15 |
15 |
15 |
15 |
15 |
15 |
15 |
15 |
MP KLASA JUNIOR 50:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub / Sponsor |
Suma pkt. |
||||||||||||
1 |
197 |
KTM Novi Kielce |
20 |
20 |
0 |
15 |
20 |
20 |
20 |
15 |
20 |
20 |
20 |
20 |
||
2 |
667 |
ET Kielce |
15 |
17 |
20 |
17 |
11 |
17 |
13 |
17 |
17 |
17 |
17 |
13 |
||
3 |
773 |
JARPER X Racing Team |
10 |
10 |
0 |
17 |
15 |
15 |
13 |
15 |
15 |
15 |
15 |
140 |
MP KLASA JUNIOR:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub / Sponsor |
Suma pkt. |
||||||||||||
1 |
73 |
CKM Cieszyn |
11 |
20 |
20 |
20 |
17 |
17 |
20 |
20 |
20 |
20 |
||||
2 |
777 |
HAWI Opole |
20 |
17 |
17 |
17 |
NS |
NS |
11 |
15 |
17 |
17 |
20 |
17 |
||
3 |
19 |
CKM Cieszyn |
15 |
15 |
15 |
13 |
13 |
15 |
17 |
17 |
13 |
13 |
17 |
20 |
157 |
PP QUAD OPEN:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub / Sponsor |
Suma pkt. |
||||||||||||
1 |
595 |
ATV Bielsko Biała |
20 |
20 |
20 |
17 |
20 |
20 |
17 |
20 |
17 |
20 |
20 |
20 |
||
2 |
711 |
CKM Cieszyn |
17 |
17 |
13 |
20 |
15 |
15 |
20 |
17 |
15 |
15 |
17 |
17 |
||
3 |
500 |
CKM Cieszyn |
15 |
15 |
17 |
13 |
13 |
13 |
11 |
15 |
13 |
9 |
15 |
15 |
PP KLASA E2/E3:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub / Sponsor |
Suma pkt. |
||||||||||||
1 |
719 |
A. Polski |
15 |
6 |
17 |
15 |
17 |
20 |
20 |
20 |
17 |
20 |
20 |
20 |
||
2 |
233 |
MKM Białystok |
13 |
20 |
20 |
20 |
20 |
9 |
17 |
17 |
20 |
17 |
13 |
17 |
||
3 |
108 |
ATV Bielsko Biała |
10 |
15 |
11 |
11 |
10 |
15 |
15 |
15 |
15 |
13 |
17 |
13 |
PP KLASA E1:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub / Sponsor |
Suma pkt. |
||||||||||||
1 |
90 |
CKM Cieszyn |
20 |
20 |
20 |
20 |
13 |
17 |
20 |
20 |
0 |
NS |
17 |
15 |
||
2 |
916 |
JARPER X Racing Team |
13 |
13 |
17 |
17 |
15 |
13 |
17 |
17 |
||||||
3 |
292 |
mXmoto racing |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
PP KLASA WETERAN:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub / Sponsor |
Suma pkt. |
||||||||||||
1 |
227 |
Castrol Team Toruń |
13 |
13 |
0 |
13 |
11 |
11 |
13 |
13 |
13 |
13 |
20 |
20 |
||
2 |
86 |
MKS Zjednoczeni Stryków |
NS |
NS |
20 |
15 |
15 |
17 |
17 |
15 |
0 |
17 |
||||
3 |
83 |
Bałtyk Gdynia |
15 |
20 |
0 |
NS |
11 |
11 |
15 |
20 |
PP KLASA JUNIOR 50:
Poz. |
Nr |
Zawodnik |
Klub / Sponsor |
Suma pkt. |
||||||||||||
1 |
50 |
KTM Novi Kielce |
20 |
20 |
0 |
NS |
20 |
20 |
20 |
20 |
20 |
17 |
||||
2 |
975 |
ET Kielce |
17 |
20 |
17 |
17 |
17 |
20 |
||||||||
3 |
526 |
JARPER X Racing Team |
15 |
15 |
0 |
20 |
Szczegółowe wyniki znajdziecia na: http://archiwum.motoresults.pl/?idzawody=1561&g=55&lang=pl oraz http://archiwum.motoresults.pl/?idzawody=1562&g=56&lang=pl